Görögországi tanulmányút
2019. július 1-5.
Július első hetében Szalonikiben, a NOESIS Science Centerben került sor a Science Inspired projekt negyedik, utolsó tanulmányútjára.
A résztvevők megismerték a drónok működését, és megtanulták irányítani azokat. Jó módszereket tanultak arra, hogy közkedvelt társasjátékok struktúrájának felhasználásával létrehozzák azok tudományos „párját”. Részt vettek egy barkácsórán, ahol csoportokban világító képeslapokat valamint mozgó, sípoló kütyüket és rajzoló robotot készítettek. Emellett kódokat olvastak és fejtettek, az utolsó napon pedig itt is tudományos oktatóvideókat forgattak.
A négy tanulmányút alatt a projekt közreműködői értékes ismeretekre, tapasztalatokra és barátságokra tettek szert. A program első szakasza ezzel lezárult, ám a java még csak most következik: a megszerzett tudás továbbadásával és felhasználásával számos feladat megvalósítása és a kitűzött célok elérése vár még a csapatra.
Magyarországi tanulmányút
2019. június 24-28.
Az Agóra Tudományos Élményközpont volt a Science Inspired projekt harmadik tanulmányútjának házigazdája. A Lengyelországból, Csehországból és Görögországból érkező pedagógusok és élményközpont dolgozók a hazai csapattal együtt három napon át vettek részt tréningeken, workshopokon.
A résztvevők a robotika, okos-alkalmazások, megújuló energiaforrások és az aktuális környezetvédelmi problémákkal kapcsolatos foglalkozásokon túl kipróbálhattak egy rejtvényekkel, fejtörőkkel teli kincskereső kalandpályát, valamint meglátogatták a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium nyári gyakorlatát, ahol megismerkedhettek az intézménnyel, és a botanikus kertjében is tehettek egy sétát.
A programsorozat utolsó napján kisebb nemzetközi csoportokba rendeződve érdekes és vicces ismeretterjesztő videókat készítettek, melyek célja a fiatalok tudományos érdeklődésének felkeltése.
Csehországi tanulmányút
2019. május 6-10.
Májusban a cseh partnereknél folytatódott a Science Inspired projekt keretein belül szervezett nemzetközi tanulmányút-sorozat. A szakmai csapat Brnóba, a VIDA! tudományos élményközpontba utazott. A résztvevők három igen mozgalmas, és tartalmas napon át ismerkedtek a házigazdák által bemutatott interaktív és innovatív oktatási és tudományos-szórakoztató módszerekkel. Bepillanthattak a cseh oktatási modellbe egy iskolai látogatás során, nézővé válhattak egy workshopon, melyen diákok tartottak látványos fizikai bemutatókat, kipróbálhatták az élményközpont legsikeresebb laborfoglalkozásait, és a gyakorlatban is tesztelhettek egy helyi városi játékot. Vicces oktatóvideók itt is készültek, melyeket a harmadik estén közösen elemeztek, értékeltek. A következő tanulmányút házigazdái júniusban mi leszünk, már nagy izgalommal készülünk a lengyel, cseh és görög csapatok fogadására.
Lengyelországi tanulmányút
2019. április 1-5.
Április első hetében az Agóra öt munkatársa és öt debreceni pedagógus vett részt az első, Science Inspired projekt keretein belül megvalósuló tanulmányúton. A rendezvénynek a gdyniai Experyment Science Center adott otthont, ahol a pályázat görög, cseh, lengyel és magyar szakemberei találkoztak.
A résztvevők a lengyel partner által szervezett workshopokon, oktatásokon olyan újszerű és izgalmas módszertanokkal és jó gyakorlatokkal, eszközökkel ismerkedtek meg, melyek a pályázatban meghatározott céloknak megfelelően a későbbiekben jól integrálhatók az iskolai oktatási folyamatba, valamint az élményközpontok számára is remek lehetőségeket kínálnak.
A nemzetközi szakmai csapat itt találkozott először személyesen, és az élményközpont felfedezésére is sor került. Az elméleti előadásokat tapasztalt oktatók tartották, ezt pedig a gyakorlati tanulás és tervezés követte. Oktatóink és tanáraink nemzetközi csoportokban dolgoztak. Megtanulták, hogyan épülnek fel az izgalmas „városi játékok”, aztán ők maguk is kódokat fejtettek, zárakat nyitottak, kísérleteztek, rejtvényeket oldottak meg. A gyakorlati munka során megtanulták használni az Action Track alkalmazást, mellyel a kipróbált játékhoz hasonló projekt készíthető. Közösen alkották meg a projekt célcsoportjához tartozó középiskolás diákok „modelljét”, elemezték a korosztály igényeit, problémáit, hogy személyre szabott gyakorlati módszereket készíthessenek, és megtalálják a megfelelő módszert a tinédzserek motiválására. A háromnapos esemény utolsó napján oktatóvideók készültek. A résztvevők elméleti oktatása után öt csoport az élményközpont egyik eszközét használva öt ismeretterjesztő videót készített: forgatókönyvet írtak, terveztek, rendeztek, képi és hanganyagot rögzítettek, vágtak, szerkesztettek. Az izgalmas és olykor mókás videók hamarosan elérhetőek lesznek a Science Inspired YouTube-csatornáján. A rendezvény végére remekül összehangolódott a csapat, és a munka java még csak most kezdődik! Izgatottan várjuk a következő alkalmat, mely májusban a brnói VIDA!-ban lesz.
Összeállt a projekt tanári csapata
2019. február 21.
A pályázatban részt vevő pedagógusokkal és szakmai munkatársainkkal már megtartottuk az előkészítő megbeszéléseket, a stáb munkára kész! Kreativitásban és ötletekben biztosan nem lesz hiány, áprilisban pedig sor kerül a lengyel, cseh és görög szakemberekkel történő első találkozóra, műhelymunkákra is. A tanulmányúton számos új oktatási módszertannal ismerkedhetnek meg, melyek segítségével a matematika, fizika, kémia tanulása izgalmassá válik.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával, az Erasmus+ program keretein belül valósul meg.
A projekt megvalósulásának időtartama: 2018.12.01.-2021.01.30.